2019-02-01 E-pristatymo sistema per metus naudotis pradėjo 186 proc. daugiau žmonių

Ne tik valstybinės institucijos, bet ir privatūs asmenys įprato naudotis E-pristatymo informacine sistema, kuri suteikia galimybę elektroniniu būdu persiųsti dokumentus, turinčius registruoto laiško statusą. Tai reiškia – turi tokią pat teisinę galią, kaip ir parašu patvirtinti rašytiniai dokumentai. Statistika rodo, kad pernai šia sistema naudojosi 121.326 daugiau žmonių nei 2016 m., kai ji startavo, ir 86.176 daugiau nei 2017 m. – vartotojų skaičius per pastaruosius metus paaugo beveik tris kartus arba 186 proc.

Per E-pristatymo sistemą galima greičiau ir paprasčiau pasiekti įvairių valstybinių institucijų, biudžetinių įstaigų ir kitų organizacijų informaciją, todėl ji patogi ne tik privatiems asmenims, bet ir juridiniams asmenims bei kitoms valstybinėms institucijoms. Pastarosioms ši paslauga svarbi ir dėl galimybės su elektroninėmis siuntomis siųsti popierines siuntas (fizinio pristatymo būdu): jeigu 2017 m. tokių hibridinių siuntų buvo siunčiama 140.463 vnt., 2018 m. – jau 639.666 vnt. Tik elektroninių išsiųstų siuntų skaičiai taip pat auga: 2016 m. jų buvo 213.270 vnt., 2017 m. – 597.513 vnt., o 2018 m. – jau 880.760 vnt.

Išklausius E-pristatymo sistemos vartotojų pastabas bei lūkesčius, 2018 m. ji buvo patobulinta: nuo šiol naudotojai sistemoje galės kurti papildomas dėžutes prie pagrindinės E-dėžutės, o tai reiškia, kad tos įstaigos, kurios iki šiol negalėjo naudotis šia sistema, nes neturėjo atskiro juridinio kodo (notarų biurai, advokatų kontoros, antstolių kontoros, ambasados, įstaigų padaliniai ir skyriai), galės ja naudotis per papildomas dėžutes. Ši funkcija galioja ir privatiems asmenims, kurie nori turėti atskiras papildomas dėžutes.

E. siuntų pristatymo būdas, naudojant E. pristatymo sistemą, yra patvirtintas Informacinės visuomenės paslaugų įstatymu ir poįstatyminiais aktais. Iš E. siuntų pristatymo sistemos atspausdinti elektroninių dokumentų nuorašai yra prilyginami rašytiniams dokumentams – atspausdinamas visas E. dokumento turinys, pagrindiniai jo metaduomenys, žyma „Elektroninio dokumento nuorašas". Elektroniniu parašu pasirašyti dokumentai atspausdinami ir gavėjui pristatomos dokumentų kopijos.

Gavus dokumentą registruotuoju paštu, jo originalą pasiekti galima prisijungus prie E. pristatymo sistemos. Elektroninį dokumentą pristatant įprastu būdu, formuojamas bei atspausdinamas elektroninio dokumento nuorašas.

Siūlome ir Jums oficialius dokumentus Lietuvos valstybės institucijoms siųsti bei gauti greitai ir saugiai naudojantis Elektroninių  siuntų pristatymo sistema.  Kviečiame prisijungti prie  Elektroninių siuntų pristatymo sistemos – www.epristatymas.lt.

Elektroninių siuntų pristatymo sistema sukurta vykdant projektą „Elektroninių pranešimų ir elektroninių dokumentų fiziniams ir juridiniams asmenims pristatymo sistemos sukūrimas", kurį įgyvendino Susisiekimo ministerija drauge su projekto partneriu AB Lietuvos paštu. Projektas iš dalies finansuotas ES struktūrinių fondų lėšomis.

Elektroninių siuntų pristatymo sistemos valdytojas – Susisiekimo ministerija, tvarkytojas – Informacinės visuomenės plėtros komitetas. AB Lietuvos paštas yra Elektroninių siuntų pristatymo sistemos operatorius.

Atstovė žiniasklaidai

Aušra Kurtkutė

Tel. (8 5) 231220

Mob. 8 606 61 739                                                              

 

a.kurtkute@post.lt